Strona korzysta z plików cookies w celach określonych w polityce prywatności i cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.

OK
Logo

Smosarska

Zdjęcie w nagłówku strony

Artykuł

Zdjęcie w nagłówku artykułu

16.9.2021 ciąża inozytol inozytole insulinooporność niedobory pokarmowe owulacja pcos stres witaminy

Czynniki zaburzające owulację

Cykle bezowulacyjne są jedną z najczęstszych przyczyn niepłodności.
Okazuje się jednak, że mamy sporo do powiedzenia, a raczej zrobienia w tej kwestii😉

Do czynników zaburzających owulację należą m.in.:

  •  insulinooporność – wysoki poziom insuliny hamuje owulację,
  • niedobory składników niezbędnych do przebiegu owulacji tj. m.in. cynk, wit. B12, kwas foliowy, żelazo, powoduje częste występowanie cykli bezowulacyjnych,
  • wysoki poziom homocysteiny, wynikający z niedoborów wit. B12, B6 i kwasu foliowego, jest jedną z przyczyn braku jajeczkowania,
  • stres – utrzymujący się wysoki poziom kortyzolu powoduje kradzież pregnenolonu, a tym samym obniżenie stężenia hormonów płciowych,
  • nadmiar białka pochodzenia zwierzęcego oraz nasyconych kwasów tłuszczowych pochodzących z produktów odzwierzęcych sprzyja zaburzeniom owulacji poprzez m.in. zwiększenie stanu zapalnego.

Co można zrobić?

  • zadbaj o dietę🥑🥦🍆🐟 – niski indeks i ładunek glikemiczny diety, odpowiednie spożycie błonnika, witamin i minerałów zwiększy wrażliwość komórek na insulinę, Wykazano, że zamiana 5% energii pochodzącej z białka zwierzęcego na białko roślinne, wiąże się z 50% obniżeniem ryzyka niepłodności z powodu zaburzeń owulacji,
  • relaks – odpowiednia ilość i jakość snu przyczynia się do normalizacji poziomu kortyzolu, a tym samym odpowiedniego stężenia progesteronu,
  • redukcja masy ciała – jeśli zmagasz się z nadwagą lub otyłością zadbaj o redukcję masy ciała. W przeprowadzonych badaniach redukcja 2-5% masy ciała powodowała wznowienie owulacji i 75% wzrost wrażliwości na insulinę.
  •  zadbaj o odpowiedni poziom witaminy D i ewentualną podaż inozytoli (myo- i Dchiro – inozytolu)☀️💊

Jeśli chcesz odżywiać się prawidłowo w zaburzeniach hormonalnych i wspomóc owulację dietą, zajrzyj do mojego sklepu internetowego. Znajdziesz tam jadłospisy w PCOS i/ lub insulinooporności z ebookiem “Dieta w PCOS i IO”.

Jadłospisy dostępne są w następujących wariantach:

  • 1600/1700/1800/1900/2000 kcal,
  • dieta klasyczna z potrawami mięsnymi,
  • dieta wegetariańska z rybami,
  • dieta wegetariańska bez ryb.

Więcej informacji na temat jadłospisów i e-book znajdziesz od poniższymi linkami.

Gotowy jadłospis z e-bookiem z zaleceniami w PCOS I insulinooporności

Gotowy jadłospis wegetariański z rybami + e-book z zaleceniami w PCOS I insulinooporności

Gotowy jadłospis wegetariański bez ryb + e-book z zaleceniami w PCOS I insulinooporności

 

Dodaj komentarz

UMÓW WIZYTĘ